Ptejse.cz - Logo Máš otázku? Ptej se! Znáš odpověď? Odpověz!

Položení otázky

Nenašli jste odpověď? Zeptejte se!

znaků zbývá

Přihlášení

  Zapoměl(a) jsi login nebo heslo?
Login:
Heslo:
Pamatovat si přihlašovací údaje
Přihlásit pomocí facebooku  

TOP 10 uživatelé

50232
28697
26094
24536
24105
22653
20313
19152
15944
12565

Více



RSS kanály       rss

Sleduj nové otazky

Sleduj náš blog

Add to Google

Přidej na Seznam

Avatar
Level 1

Výběr náhodný

Co v reklamní branži znamená pojem Výběr náhodný?



Odesláno uživatelem Neználek
Do kategorie Reklama a marketing 5. července 2012, 23:18:10

(hodnocení celkem: 0 | počet: 0 x | tvé hodnocení: ) Hodnotit další >>

 
Pro vložení odpovědi se musíš přihlásit a nebo zaregistrovat zde.



Přihlásit pomocí facebooku
             

 

Odpovědi (1), počet zhlédnutí 299

Avatar
Level 1

Standardní mezinárodně uznávaná technika výběru respondentů při výzkumu trhu. Je založena na systematickémnáhodném výběru adres respondentů z databanky adres, která musí být aktuální a dostatečně reprezentativní. Minimalizuje nežádoucí vliv tazatele a vázkumné agentury při výběru. Umožňuje vícestupňovou kontrolu práce. Je možno jej privádět mnoha způsoby: a) Prostý náhodný výber: Ze skupny prvků (osob, domácností) se vybere požadovaný počet prvků, přičemž každý prvek bude mít stejnou pravděpodobnost, že bude zahrnut do výběru. b) Vícestupňový náhodný výběr: skupina prvků se usořádá do podskupin (např. kraje). Z nich se vybere požadovaný počet podkupin, přičemž každá podskupina má stejnou pravděpodobnost, že bude zahrnuta do výběru (tato pravděpodobnost může být i 1, tzn. že do výběru bude zahrnuta každá podskupina). Poté se v každé podskupině provede náhodný výběr prvků, přičemž každý prvek v podskupině má stejnou pravděpodobnost, že bude zahrnut do výběru. Tyto pravděpodobnosti mohou být v každé skupině jiné (z nestejně velkých podskupin chceme vybrat stejný počet prvků - např. v každém kraji 1000 respondentů). c) Stratifikovaný náhodný výběr: Skupina prvků se seřadí. Náhodně se vybere jeden prvek a dále každý x-tý prvek, přičemž výběr prvního prvku a velikost kroku x musí odpovídat požadovanému počtu vybraných prvků. V praxi se obvykle používá kombinace výše uvedených náhodných výběrů.

 

Všeználek 9. července 2012, 10:47:27
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 


Poslední tři otázky v kategorii Reklama a marketing

Firma na potisk triček?

(odeslaná do kategorie Reklama a marketing 17. ledna 2019, 12:54:44 | počet odpovědí: 1)


Super článek o obsahovém marketingu, kdo ho četl?

(odeslaná do kategorie Reklama a marketing 18. října 2016, 16:34:11 | počet odpovědí: 1)


myslíte si že je to pravda-písněte kdo máte zkušenosti

(odeslaná do kategorie Reklama a marketing 6. května 2013, 7:14:25 | počet odpovědí: 1)